عسل

تشخیص عسل طبیعی | ارائه راهکار مطمئن

تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی دغدغه‌ بسیاری افراد بخصوص آنهایی که عسلی با خواص درمانی می خواهند، می باشد. همانطور که می دانید، تقلب‌ها و روش های نادرستی در تهیه و تولید عسل اتفاق می‌افتد و همین باعث شده خریداران همواره به دنبال راه هایی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی باشند.

روش های تشخیص عسل طبیعی 

آگاهی درباره روش‌های تشخیص کیفیت عسل برای مصرف‌کنندگان اهمیت بیشتری دارد زیرا خواص درمانی و تقویتی عسل به شرط طبیعی و خالص بودن ان می باشد. 

روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی 

تشخیص عسل طبیعی با کبریت، دستمال کاغذ و آب سرد و روش های خانگی دیگر، به هیچ عنوان پایه و اساس علمی ندارد. اما متاسفانه باز هم بسیاری از افراد بجای روش های مطمعن تمایل دارند برای تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی از روش هایی همچون سوزندان با کبریت، زرده تخم مرغ، تست عسل طیعی با مورچه و … استفاده کنند که به هیچ عنوان مورد تایید نمی باشد.

خصوصیات ظاهری عسل

عسل های طبیعی دارای رنگ و طعم و بوی منحصر به فردی هستند و با توجه به تنوع بسیار زیاد عسل ها به لحاظ منشا گیاهی تشخیص تمامی عسل های طبیعی امری دشوار و غیر ممکن است و بسته به منظقه برداشت و شرایط آب و هوایی  ممکن است عسل های یک زنبورستان در دو سال متوالی با اینکه در یک مرتع مستقر بوده، متفاوت باشد. بنابراین؛ از روی رنگ، طعم و غلظت عسل نمی توان عسل طبیعی را از عسل تقلبی شناسایی کرد. 

روش اصلی و مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی 

تشخیص قطعی کیفیت عسل تنها در آزمایشگاه تخصصی و با انجام آزمون های متعدد از جمله میزان ساکارز، پرولین، آنزیم دیاستاز، هیدروکسی متیل فورفورال و نسبت فروکتوز به گلوگوز و تطابق آن با استاندارعسل ایران امکان پذیر خواهد بود.

هیچ کدام از روش‌های خانگی برای تشخیص عسل طبیعی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، قابلیت تشخیص عسل خالص را نداشته و نمی تواند نتایج درست و دقیقی داشته باشد. 

عسل طبیعی را از کجا تهیه کنم ؟

همانطور که گفتیم مطمئن ترین و البته تنها روش تشخیص عسل طبیعی آزمایش کردن در آزمایشگاه های معتبر مواد غذایی می باشد که به دلیل هزینه آزمایش برای خریدارن تکی انجام آن به صرفه نیست. پس راهکار چیست؟! برای تهیه عسل طبیعی چیکار کنیم ؟!

خرید از زنبوردار آشنا و قابل اعتماد 

یک جمله معروف در بین زنبورداران است با این مضمون” عسل خوب را نمیشه شناخت باید عسل فروش رو خوب بشناسی ” بنابراین؛ خرید عسل از زنبورداران آشنا و با وجدان و فروشگاه های تخصصی عسل که تنوع بالایی از عسل ها را عرضه می کنند، در کنار بررسی برگه آنالیز آزمایشگاهی می تواند انتخاب درست و نتیجه ای رضایت بخش به همراه داشته باشد. 

جمع بندی:

فقط یک راهکار برای تشخیص عسل طبیعی وجود دارد و آن بررسی خلوص عسل درآزمایشگاه معتبر می‌باشد. تشخیص عسل طبیعی با دستمال کاغذی یا سایر روش خانگی معتبر نیست و هیچ پشتوانه علمی ندارد. شما با خرید از مجموعه عسل دهکده با خیال راحت انواع عسل طبیعی را مستقیم از زنبوردار تهیه می کنید.

تمام عسل های زنبورستان عسل دهکده، در زنبورستان خودمان برداشت و سپس در آزمایشگاه های معتبر موادغذایی کیفیت سنجی شده و به هموطنان عزیز عرضه می شود. شما عزیزان می توانید برای خرید عسل طبیعی به فروشگاه سایت مراجعه کنید با انواع عسل ها مجموعه دهکده اشنا شوید و سفارش خود را به راحتی ثبت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *